Aandacht voor jezelf -aan de basis:

Moeiteloos optimaal alert en tegelijk ontspannen blijven. Hoe doe je dat? Hoe breng je en houd je je aandacht (=focus) waar je het wilt, op wat je wil bereiken? Concentratie probleem en te veel stress gaan hand in hand.  Wellicht merk je ook dat, het feit dat je je niet kan focussen extra zorg en spanning met zich meebrengt. Hoe groter het probleem van gebrek aan concentratie en helderheid om keuzes te kunnen maken hoe meer stress. Alles om je heen verandert en snel. Alles wat je ervaart gebeurt in jezelf.

En je kan  leren op een natuurlijke wijze  jezelf ervaren en de vaardigheid voor aandacht ontwikkelen de dingen te zien zo als ze zijn.  Daarbij zijn je lichaam en je ademhaling de belangrijkste middelen. Eenvoudige fysieke oefeningen en bewuste ademhaling zorgen voor ontspanning in het lichaam en helderheid en ruimte in je hoofd, zoals je het wellicht nooit eerder hebt ervaren. Je ervaringen in aandacht voor jezelf kan je toepassen op de dingen die je wil ondernemen, zonder te vechten tegen de afleidingen en twijfels en zonder dat je je schuldig voelt als je het je soms niet lukt. Regelmatig oefenen zorgt voor groei  in opmerkzaamheid en gelijkmoedigheid in je waarnemingen en leidt tot meer zelfkennis, concentratie, helderheid, meer ontspanning en dus meer ruimte voor iets nieuws, creatiefs, en meer vreugde!  Wat je zelf hebt straalt uit  en kan je delen.

Workshop op afspraak.

Neem contact op voor meer informatie en/of afspraak.